Trzy proste sałatki z olejem kokosowym

01:03

trzy sałatki z olejem kokosowym

Ostatnimi czasy zapanował swego rodzaju boom na olej kokosowy. Jego wspaniałe właściwości zdrowotne, smakowe i nie tylko, zachwalają wszyscy. Kupiłam go więc i ja. Do smażenia nadaje się faktycznie doskonale. Szybko zaczęłam się jednak zastanawiać, jak jeszcze można go wykorzystać. Wypróbowałam go do sałatek zamiast oliwy i mogę powiedzieć z czystym sumieniem, że sprawdza się doskonale. Dziś zaprezentuję cztery proste i szybkie sałatki z olejem kokosowym, które możesz przygotować na przyjęcie, na grilla czy na zdrową, lekką kolację.


1. Pomidory koktajlowe i mozarella


sałatka z olejem kokosowym


Sałatka, która pojawia się zapewne na wielu stołach, w różnych zmodyfikowanych wersjach. Ja mam na nią swój własny sposób. Do przygotowania potrzebne będą:

opakowanie pomidorków koktajlowych
sałata lodowa
roszponka
1 czerwona papryka
1 marchew
1 ogórek zielony
1 cebula czerwona
olej kokosowy virgin (1 łyżeczka)
przyprawy i zioła do smaku, ja dodaję jedynie suszoną bazylię 

Przygotowania nie muszę chyba specjalnie przybliżać  w przypadku żadnej z trzech sałatek, które dziś zaprezentuję, dlatego zdecydowałam się umieścić je w jednym poście. Do tej sałatki ogórki zostawiam ze skórką i kroję je możliwie cienko. Marchew ścieram na tarce na cienkie paseczki. Paprykę kroję w drobną kosteczkę. Sałatę myję i drę również na niezbyt wielkie kawałki. Kroję cebulę. Pomidorki koktajlowe kroję na pół. Wszystkie składniki mieszam z olejem i dodaję bazylię suszoną.

2. Brokuły i makaron penne


sałatka z brokułami


To już totalna prościzna. Potrzebne będą:

1 brokuł
ok. 6 garści makaronu penne
paczka pomidorów koktajlowych śliwkowych
łyżka oleju kokosowego virgin
sół i pieprz do smaku

Brokuł i makaron gotuję, pomidorki kroję na cząstki. Mieszam wszystkie składniki :-)


3. Mix sałat, oliwki i feta


sałatka olej kokoswy virgin 3


Uproszczona sałatka grecka, bez ogórka, za to z różnymi sałatami, na które akurat mam ochotę. Potrzebne:

mix sałat (zwykle rukola, lodowa, roszponka)
czarne oliwki, 1/3 słoiczka
2 duże pomidory
olej kokosowy virgin
ser feta

Sałaty myję i wkładam do miski, dodaję olej kokosowy virgin i delikatnie mieszam. Dodaję cząstki pomidorów i oliwki pokrojone na kawałeczki. Mieszam raz jeszcze. Na samym końcu dodaję pokrojony w kostkę ser feta i teraz mieszam już bardzo delikatnie, palcami - by cząstki się nie "rozpaprały" ;-) Jeśli sałatka ma być sycąca, podaję ją z makaronem, najczęściej pełnoziarnistym penne lub świderkami.

Uwielbiam tego rodzaju sałatki, bo można tworzyć i modyfikować je bez końca. Podałam Wam wybrane przepisy, do których wracam częstokroć i które wydają mi się proste oraz doskonałe pod olej kokosowy. Teraz pozostaje mi już tylko życzyć

Smacznego! 



You Might Also Like

1 komentarze

Popular Posts